[O2] Tour + LPG - źle podłączone zasilanie?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dooominik
    Classic
    • 2013
    • 30

    [O2] Tour + LPG - źle podłączone zasilanie?

    Witam,
    TMBGE61Z662272534. Proszę o podanie ceny na komplet:
    - koło dwumasowe
    - komplet sprzęgła (tarcza, docisk, łożysko hydrauliczne sprzęgła) .
    LUK i/lub SACHS.
    Dzięki.
  • Kenu
    Ambiente
    • 2012
    • 222
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    [O2] Tour + LPG - źle podłączone zasilanie?

    Przy przeglądzie instalacji po pierwszym 1000 km mechanik stwierdził, że przewód zasilający (czerwony) został podłączony do kostki pod maską, bo tak robili na początku.
    Potem dostali info, że może tam zanikać napięcie, co objawia się szarpaniem przy jeździe na LPG. Dlatego najnowsza instrukcja montażu przewiduje podłączenie tego kabelka do jakiejś kostki w kabinie.

    U mnie jak dotąd nie szarpie przy jeździe, jedynie przy przełączaniu benzyna -> LPG gdy silnik jest zimny.

    No i jako że instalacja była montowana w innym ASO zaproponowali mi podpięcie tego zasilania we właściwe miejsce za jedyne 80-90 zł.

    Zastanawiam się czy nie jest to jakaś ściema w celu wiadomym. Słyszał ktoś z was o takim temacie?

    Komentarz

    • Wojtenio
      L&K
      • 2012
      • 1094
      • Octavia III (5E3)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      #3
      Kenu, Jeżeli masz auto na gwarancji to nie ma różnicy gdzie serwisujesz samochód , jak były jakieś zalecenia z Landi Renzo a chyba taką masz instalację to powinni Ci to zmienić bez szemrania .
      A kwestia tej kasy to wiadomo o co chodzi .
      Osobiście też mam instalację LR i nie mam problemów z gazem a przewód zasilający widzę gdzieś w okolicach skrzynki bezpieczników pod maską obok akumulatora ( nie zagłębiałem się gdzie jest podpięty ) .

      Komentarz

      • Northeusz
        RS
        • 2010
        • 1677
        • Octavia I (1U2)
        • AUM 1.8 20VT 150 KM

        #4
        W przypadku Octavii najlepiej jest tak podłączyć. Jednak jak masz instalkę na gwarancji to nie płać za nic, bo prawidłowe podłączenie i ustawienie należy Ci się bez żadnych dopłat. Nie dość, że źle podłączone to jeszcze masz płacić za poprawę? Jak nie jesteś pewien to podjedź na konsultację do jakiegoś serwisu Landi Renzo w Twojej okolicy i tam goście ocenią, czy jest popaprane, czy nie. Samo serwisowanie możesz chyba przeprowadzać na jednakowych warunkach w dowolnym ASO w kraju, niezależnie od miejsca kupna samochodu.
        Pozdrawiam
        Northeusz

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #5
          z LPG nie jest tak, że gwarancję obsługuje ASO, które zakładało instalkę?
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • termit886
            Rider
            • 2012
            • 261
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Zamieszczone przez szkoda
            z LPG nie jest tak, że gwarancję obsługuje ASO, które zakładało instalkę?
            Nie... możesz zgłosić gdzie chcesz i musza Ci usunąć usterki. Ja kupiłem samochód 150 km od domu a zgłosiłem problem w Katowicach i bez żadnych problemów zrobili.

            Komentarz

            • seba.79
              Drive
              • 2012
              • 75

              #7
              Może ktoś wstawić fotkę jak powinno wyglądać prawidłowe połączenie a jak niektórzy z nas mogą mieć żeby w ASO wytłumaczyć?

              Komentarz

              • mariom122
                Ambiente
                • 2011
                • 117

                #8
                Tylko że to nie jest awaria, a potencjalny błąd w montażu dlatego poprawienie tego błędu powinno być tam gdzie montaż gdyż zakład montujący wziął pieniądze za montaż to niech poprawia. A informacja o innym miejscu pobierania plusa była już w tamtym roku i jak sobie olewali i podłączali po staremu bo łatwiej to niech poprawiają.

                [ Dodano: Sro 07 Lis, 12 16:34 ]
                Zamieszczone przez seba.79
                Może ktoś wstawić fotkę jak powinno wyglądać prawidłowe połączenie a jak niektórzy z nas mogą mieć żeby w ASO wytłumaczyć?
                A jeżeli chodzi o sposób podłączenia to tego nie widać, wszystko schowane . Plus po zapłonie powinien być pobierany z kabiny według nowego schematu, stary schemat zakładał pobieranie plusa w komorze silnikowej.

                Komentarz

                • Wojtenio
                  L&K
                  • 2012
                  • 1094
                  • Octavia III (5E3)
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  #9
                  mariom122, Nie tak do końca , chciałbym zobaczyć ten nowy schemat bo według obecnego na stronie LR to są dwa plusy jeden zasilanie stałe i podpięte po bezpieczniku do akumulatora kabel czerwono-czarny a drugie zasilanie po kluczyku podpięte do kabla zasilającego wtryskiwacze kabel czerwono-biały .
                  No chyba że ta zmiana to przeniesienie plusa stałego z bezpośrednio od akumulatora do skrzynki bezpieczników w kabinie .

                  Komentarz

                  • mariom122
                    Ambiente
                    • 2011
                    • 117

                    #10
                    No akurat sam kiedyś zakładałem te instalacje jeszcze w 2011 i zmiana dotyczyła plusa po zapłonie. Nie liczyłbym na to że ktoś charytatywnie będzie poprawiał cudze błędy. Jest to ewidentnie błąd montażu i montażysta powinien go poprawić proste. Aso jest aso i to się zgadza ale niestety każde działa na własny rachunek. Gdybyś był szefem aso i przyjechał by do ciebie ktoś z takim kłopotem to z dobroci serca byś to zrobił za darmo. To samo się tyczy przeglądów po 1000km tylko tam gdzie była montowana instalacja są darmowe, wszędzie indziej trzeba płacić. No chyba że jest jakiś układ między dilerami ale z taką sytuacją się nie spotkałem.

                    Komentarz

                    • pedros
                      RS
                      • 2009
                      • 1958
                      • Volkswagen
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez mariom122
                      No akurat sam kiedyś zakładałem te instalacje jeszcze w 2011 i zmiana dotyczyła plusa po zapłonie.
                      Co prawda Skode mam O1 z LR ale napisz mi prosze wg Ciebie z jakiego powodu taka zmiana?
                      Czy np podlaczenie inst pod SKRZYNKE/AKU powoduje unieruchomienie auta po 4 tygodniach bezruchu z powodu poboru pradu prze instalace LPG?

                      Komentarz

                      • mariom122
                        Ambiente
                        • 2011
                        • 117

                        #12
                        Zamieszczone przez pedros
                        Zamieszczone przez mariom122
                        No akurat sam kiedyś zakładałem te instalacje jeszcze w 2011 i zmiana dotyczyła plusa po zapłonie.
                        Co prawda Skode mam O1 z LR ale napisz mi prosze wg Ciebie z jakiego powodu taka zmiana?
                        Czy np podlaczenie inst pod SKRZYNKE/AKU powoduje unieruchomienie auta po 4 tygodniach bezruchu z powodu poboru pradu prze instalace LPG?
                        Raczej nie oto chodziło. Z tego co pamiętam to tam chodziło o jakieś zakłócenia w pracy instalacji ale problemów z uruchomieniem auta to nie powodowało. Stały plus i tak jest cały czas pod akumulator podłączony tylko plus po stacyjce jest pobierany nie z inst. cewki zapłonowej pod maska tylko z wycieraczek w kabinie i sprawa dotyczyła tylko octavii II.

                        Komentarz

                        • Kenu
                          Ambiente
                          • 2012
                          • 222
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Dziękuje wszystkim za informansje i porady. Wygląda na to, że ASO faktycznie nie ma obowiązku poprawiać instalki po innym ASO. Zobaczymy jak podejdą do tematu. Czy tak, czy inaczej zdecyduję się na przepięcie tego kabelka. Pozdro.

                          Komentarz

                          Pracuję...